söndag 1 januari 2012

Gott Nytt År!

Gott Nytt År!
Vi tillbringade Nyårsaftonen hemma på tu man hand.
Sonen var på fest och dotra jobbade natt.
Tog en tur ut med hundarna i snön och vid tolvslaget gick vi ut och kollade fyrverkerierna. Vi hade inga köpt i år. Dels för att det kändes onödigt bara för oss två, men också för att det känns verkligen som att elda upp pengarna.
Grannarna hade dock shoppat så här small och glittrade det väldeliga.
Våra hundar bryr sig inte ett dugg. Vi har aldrig haft någon smällrädd hund fast vi haft så många. Måste vara piss jobbigt för dem som har det så.
Vi har tränat våra hundar mycket med oljud redan som små.
Vet inte om det spelat roll, en del individer är kanske känsligare än andra bara.
natten avslutades med hockey där våra juniorer tydligen uträttade storverk. Vid det laget sov jag gott men den bäste härdade ut och for sen och jobbade!

Jag avger aldrig nyårslöften utom till mig själv.
Det här året skall jag träna mycket. Jag har ju jättebra kondis, är ju ute jämt med hästar och hundar och kring hästarna är det ju mycket fysiskt arbete hela tiden förutom ridningen.
Men jag skall se till att träna i gymet 3 ggr i veckan för det behöver jag.
När man dessutom prövat vara vältränad känns det inget vidare att ha förlorat muskelstyrka.
Skall också försöka förlora vikt men det är av underordnad betydelse. Det är må bra känslan som är viktigast.

Nyårsdagen har bestått av sovmorgon och litet hemma pyssel.
Strax dra iväg till dagens stalljobb.
Ikväll kommer amstaffen Greta och tibben Lucky hit en par timmar så det blir garanterat hundbus.
Tänker avrunda helgen med Morden i Midsomer.
En absolut tv favorit.
Over and out.
Hoppas ni alla haft en trevlig Nyårshelg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar